U0223 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0223
Lokalizacja usterki
U0223 Magistrala danych: elektrycznie sterowany silnik szyby B – brak komunikacji
Prawdopodobne przyczyny
  • Wystąpił błąd w logice TIPM
  • Przerwa w obwodzie ujemnym magistrali CAN.
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Wadliwy ECM – rzadko
  • Korozja w różnych złączach modułu sterującego.
  • Przerywane lub słabe połączenia w złączach obwodu.

  • U0223 Znaczenie
    Sieć (CAN) to standard magistrali pojazdu przystosowany do łączenia podzespołów samochodowych bez komputera nadrzędnego. Informacje operacyjne i rozkazy przesyłane są pomiędzy komputerami pojazdu. moduły przechowują zakodowane informacje o tym, jakie informacje są niezbędne do transmisji w obwodach danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane przewody do komunikacji. Przewody nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. w czasie transmisji bitów danych szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V pomiędzy liniami. dlatego że transmisja oparta jest na różnicy napięcia między dwiema liniami sieci, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo