U0235 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0235
Lokalizacja usterki
U0235 Magistrala danych: czujnik zasięgu przedniego tempomatu – brak komunikacji
Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w zasilaniu do ECM
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Zwarcie w jednym lub obu obwodach magistrali CAN.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U0235 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard komunikacji auta wymagany do nawiązania komunikacji podzespołów samochodowych bez sterownika głównego. Informacje operacyjne i polecenia przesyłane są między modułami. sterowniki posiadają wgrane informacje o tym, jakie informacje są potrzebne do komunikacji w przewodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa dedykowane kable do przesyłania. kable nazywają się CAN high i CAN low . Gdy Sieć (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie przenoszą 2,5 V. w czasie przesyłania informacji szyna CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób różnicę 2,5 V pomiędzy obwodami. dlatego że wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów między obiema szynami magistrali, Sieć (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo