U0302 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0302
Lokalizacja usterki
U0302 Niezgodność oprogramowania – moduł sterujący skrzynią biegów (TCM)
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Korozja przewodów lub złączy.
  • Zwarcie w jednym lub obu obwodach magistrali CAN.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Zwarty moduł sterujący.

  • U0302 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard komunikacji pojazdu wykorzystywany do łączenia urządzeń auta bez komputera nadrzędnego. Informacje operacyjne i polecenia przekazywane są pomiędzy sterownikami. komputery posiadają zakodowane informacje o tym, jakie wiadomości są niezbędne do transmisji w przewodach danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa skręcone kable do przesyłania. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy Sieć (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 V. Podczas transmisji informacji linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując tym sposobem rozbieżność 2,5 V między liniami. Ponieważ transmisja opiera się na różnicy napięcia pomiędzy obiema szynami magistrali, Sieć (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo