U0320 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0320
Lokalizacja usterki
U0320 Niezgodność oprogramowania – moduł sterujący wspomagania kierownicy
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Rzadko – uszkodzony moduł sterujący
  • Skoki napięcia.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Zwarty moduł sterujący.

  • U0320 Znaczenie
    magistrala (CAN) to standard magistrali samochodu przeznaczony do synchronizacji podzespołów samochodu bez układu głównego. Informacje operacyjne i rozkazy przekazywane są pomiędzy sterownikami. komputery mają zaprogramowane informacje o tym, jakie komunikaty są niezbędne do wymiany w obwodach danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa skręcone przewody do transmisji. Przewody nazywane są CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy szeregowa magistrala (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania bitów danych szyna CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. Ponieważ komunikacja oparta jest na różnicy napięcia pomiędzy obiema szynami sieci, Sieć (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo