U0327 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0327
Lokalizacja usterki
U0327 Niezgodność oprogramowania – moduł sterujący systemem alarmowym
Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy PCM lub inny kontroler
  • Korozja przewodów lub złączy.
  • Zwarcie w jednym lub obu obwodach magistrali CAN.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U0327 Znaczenie
    magistrala (CAN) to standard komunikacji auta wymagany do nawiązania komunikacji komputerów auta bez sterownika głównego. dane operacyjne i rozkazy przekazywane są pomiędzy sterownikami. sterowniki mają zakodowane informacje o tym, jakie wiadomości są wymagane do komunikacji w obwodach danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane kable do transmisji. kable nazywają się CAN wysoki i CAN niski . Gdy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie przenoszą 2,5 Volt. w czasie przesyłania bitów danych linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, generując tym sposobem rozbieżność 2,5 V pomiędzy szynami. Ponieważ komunikacja oparta jest na różnicy napięcia między obiema liniami magistrali, szeregowa magistrala (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo