U0422 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0422
Lokalizacja usterki
U0422 Otrzymano nieprawidłowe dane – moduł sterujący nadwozia
Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy PCM lub inny kontroler
  • Rzadko – uszkodzony moduł sterujący
  • W szynie can może występować przerwa lub zwarcie.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Nadmierne ciepło, wilgoć lub wibracje.
  • Przerywane lub słabe połączenia w złączach obwodu.

  • U0422 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard przesyłu danych pojazdu wymagany do nawiązania komunikacji modułów samochodowych bez układu centralnego. dane operacyjne i rozkazy wysyłane są między sterownikami. moduły mają zakodowane dane o tym, jakie komunikaty są niezbędne do transmisji w przewodach danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) obejmuje dwa skręcone kable do transmisji. kable nazywają się CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. w czasie transmisji bitów danych linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując tym sposobem rozbieżność 2,5 V między szynami. Ponieważ wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy dwiema szynami magistrali, szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo