U1015 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1015
Lokalizacja usterki
U1015 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Brak zasilania lub uziemienia do modułu
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • W szynie can może występować przerwa lub zwarcie.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Uszkodzone oprogramowanie.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Woda w różnych złączach modułu sterującego.

  • U1015 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard przesyłu danych auta przeznaczony do nawiązania komunikacji modułów auta bez układu centralnego. Informacje operacyjne i rozkazy przekazywane są między urządzeniami. komputery przechowują wgrane informacje o tym, jakie wiadomości są wymagane do wymiany w przewodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa skręcone kable do przesyłania. Przewody nazywane są CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji szyna CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V pomiędzy obwodami. dlatego że transmisja oparta jest na różnicy potencjałów pomiędzy obiema liniami magistrali, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo