U1028 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1028
Lokalizacja usterki
U1028 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Przerwa w obwodzie CAN bus +
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Nadmierne ciepło, wilgoć lub wibracje.
  • Niskie napięcie akumulatora

  • U1028 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych pojazdu przystosowany do połączenia układów auta bez układu głównego. dane operacyjne i polecenia wysyłane są pomiędzy modułami. komputery przechowują zaprogramowane informacje o tym, jakie informacje są potrzebne do komunikacji w szynie danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa specjalne przewody do transmisji. Przewody nazywane są CAN high i CAN low . kiedy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. dlatego że transmisja oparta jest na różnicy napięcia pomiędzy dwiema szynami sieci, magistrala (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo