U1032 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1032
Lokalizacja usterki
U1032 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w obwodzie dodatnim magistrali CAN.
  • TIMP może być uszkodzony.
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Zwarcie do zasilania lub masy w dowolnym obwodzie szyny CAN
  • Rezystor łącza danych jest otwarty lub zwarty.

  • U1032 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard komunikacji auta przeznaczony do nawiązania komunikacji modułów auta bez komputera nadrzędnego. Informacje operacyjne i rozkazy wymieniane są pomiędzy sterownikami. Urządzenia mają zakodowane informacje o tym, jakie komunikaty są potrzebne do komunikacji w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa dedykowane przewody do przesyłania. kable nazywają się CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie przenoszą 2,5 V. Podczas transmisji bitów danych linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy liniami. Ponieważ komunikacja opiera się na różnicy potencjałów między dwiema liniami magistrali, szeregowa magistrala (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo