U1058 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1058
Lokalizacja usterki
U1058 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla transmisji / Transaxle / PRNDL
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • W szynie can może występować przerwa lub zwarcie.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Przerwa w obwodzie szyny CAN + lub –
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U1058 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard magistrali auta przeznaczony do łączenia podzespołów samochodowych bez układu centralnego. Informacje operacyjne i rozkazy przekazywane są pomiędzy modułami. sterowniki mają wgrane informacje o tym, jakie wiadomości są wymagane do wymiany w szynie danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane przewody do przesyłania. Przewody nazywane są CAN wysoki i CAN niski . kiedy magistrala (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. w czasie transmisji bitów danych linia CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, generując tym sposobem rozbieżność 2,5 V między liniami. dlatego że transmisja oparta jest na różnicy napięcia między obiema szynami sieci, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo