U1063 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1063
Lokalizacja usterki
U1063 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Rzadko – uszkodzony moduł sterujący
  • Zwarcie w jednym lub obu obwodach magistrali CAN.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Przecięte, spalone lub uszkodzone wiązki przewodów lub złącza
  • Rezystor łącza danych jest otwarty lub zwarty.

  • U1063 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard przesyłu danych pojazdu przeznaczony do łączenia układów samochodu bez komputera nadrzędnego. wiadomości operacyjne i polecenia przekazywane są pomiędzy modułami. moduły przechowują zakodowane informacje o tym, jakie informacje są potrzebne do wymiany w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa specjalne przewody do transmisji. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy szeregowa magistrala (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji szyna CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V pomiędzy liniami. dlatego że wymiana danych oparta jest na różnicy napięcia między dwiema liniami sieci, magistrala (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo