U1073 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1073
Lokalizacja usterki
U1073 Bus-Off (Mitsubishi) SCP (J1850) Nieprawidłowe lub brakujące dane dla płynu chłodzącego silnik (GM) SCP (J1850) Nieprawidłowe lub brakujące dane dla płynu chłodzącego silnik (Ford)
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Przerwa w obwodzie ujemnym magistrali CAN.
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Wewnętrzne zwarcie modułu sterującego transmisją danych

  • U1073 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard magistrali samochodu wykorzystywany do połączenia urządzeń samochodu bez sterownika głównego. Informacje operacyjne i rozkazy wysyłane są pomiędzy urządzeniami. Urządzenia przechowują zakodowane informacje o tym, jakie komunikaty są wymagane do wymiany w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane kable do komunikacji. kable nazywają się CAN wysoki i CAN niski . kiedy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie przenoszą 2,5 Volt. Podczas transmisji informacji szyna CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między liniami. dlatego że komunikacja opiera się na różnicy potencjałów między dwiema liniami magistrali, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo