U1079 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1079
Lokalizacja usterki
U1079 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy PCM lub inny kontroler
  • Rzadko – uszkodzony moduł sterujący
  • W szynie can może występować przerwa lub zwarcie.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Uszkodzone oprogramowanie.
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U1079 Znaczenie
    magistrala (CAN) to standard komunikacji auta przystosowany do połączenia modułów samochodowych bez układu nadrzędnego. wiadomości operacyjne i polecenia wysyłane są między urządzeniami. Urządzenia mają zaprogramowane informacje o tym, jakie informacje są potrzebne do wymiany w obwodach danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane przewody do przesyłania. Przewody nazywają się CAN high i CAN low . kiedy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania bitów danych szyna CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, generując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. Ponieważ transmisja oparta jest na różnicy napięcia między dwiema liniami magistrali, szeregowa magistrala (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo