U1109 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1109
Lokalizacja usterki
U1109 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla elektrycznego napędu trakcyjnego (falownika)
Prawdopodobne przyczyny
  • Wystąpił błąd w logice TIPM
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Wadliwy lub zwarty moduł sterujący
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Przerywane lub słabe połączenia w złączach obwodu.

  • U1109 Znaczenie
    szeregowa magistrala (CAN) to standard przesyłu danych auta wymagany do łączenia modułów samochodu bez komputera centralnego. Informacje operacyjne i rozkazy wysyłane są pomiędzy sterownikami. Urządzenia posiadają zakodowane dane o tym, jakie komunikaty są wymagane do wymiany w szynie danych szeregowych. magistrala (CAN) wykorzystuje dwa specjalne przewody do komunikacji. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie przenoszą 2,5 V. w czasie przesyłania bitów danych szyna CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując w ten sposób rozbieżność 2,5 V pomiędzy obwodami. Ponieważ wymiana danych oparta jest na różnicy potencjałów między obiema liniami sieci, Sieć (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo