U1117 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1117
Lokalizacja usterki
U1117 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane do zarządzania energią elektryczną
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Przerwa w obwodzie CAN bus +
  • Przerwa w obwodzie magistrali CAN
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Zwarty moduł sterujący.

  • U1117 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych auta przystosowany do łączenia urządzeń auta bez sterownika centralnego. wiadomości operacyjne i rozkazy przekazywane są pomiędzy modułami. komputery przechowują zaprogramowane dane o tym, jakie wiadomości są wymagane do wymiany w przewodach danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) wykorzystuje dwa skręcone przewody do transmisji. Przewody nazywane są CAN high i CAN low . kiedy szeregowa magistrala (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 V. Podczas przesyłania bitów danych szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między szynami. dlatego że komunikacja oparta jest na różnicy napięcia między dwiema szynami sieci, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo