U1128 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1128
Lokalizacja usterki
U1128 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Brak zasilania lub uziemienia do modułu
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Wadliwe przekaźniki mocy
  • Uszkodzone oprogramowanie.
  • Przecięte, spalone lub uszkodzone wiązki przewodów lub złącza
  • Wewnętrzne zwarcie modułu sterującego transmisją danych

  • U1128 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych samochodu przeznaczony do łączenia podzespołów auta bez komputera centralnego. wiadomości operacyjne i rozkazy przesyłane są pomiędzy sterownikami. moduły przechowują wgrane informacje o tym, jakie wiadomości są potrzebne do wymiany w przewodach danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa specjalne przewody do komunikacji. kable nazywają się CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, obie linie przenoszą 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując tym sposobem różnicę 2,5 V między liniami. dlatego że transmisja opiera się na różnicy napięcia pomiędzy dwiema szynami magistrali, szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo