U1131– Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1131
Lokalizacja usterki
U1131 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla układu paliwowego
Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w obwodzie dodatnim magistrali CAN.
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Wadliwy lub zwarty moduł sterujący
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Uszkodzone oprogramowanie.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Woda w różnych złączach modułu sterującego.

  • U1131 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych samochodu wykorzystywany do połączenia komputerów samochodowych bez sterownika głównego. Informacje operacyjne i polecenia przekazywane są między komputerami pojazdu. Urządzenia posiadają zakodowane dane o tym, jakie informacje są wymagane do komunikacji w przewodach danych szeregowych. Sieć (CAN) obejmuje dwa dedykowane kable do przesyłania. Przewody nazywają się CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy szeregowa magistrala (CAN) jest w uśpieniu, obie linie przenoszą 2,5 Volt. w czasie transmisji bitów danych szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, generując tym sposobem różnicę 2,5 V między obwodami. Ponieważ komunikacja oparta jest na różnicy napięcia pomiędzy dwiema liniami sieci, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo