U1151 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1151
Lokalizacja usterki
U1151 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla ostrzeżeń dźwiękowych
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Rzadko – uszkodzony moduł sterujący
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Przecięte, spalone lub uszkodzone wiązki przewodów lub złącza
  • Woda w różnych złączach modułu sterującego.

  • U1151 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard komunikacji auta wykorzystywany do połączenia urządzeń auta bez układu nadrzędnego. Informacje operacyjne i polecenia przesyłane są między sterownikami. sterowniki przechowują wgrane dane o tym, jakie informacje są potrzebne do komunikacji w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) obejmuje dwa dedykowane kable do przesyłania. Przewody nazywają się CAN high i CAN low . Gdy magistrala (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie przenoszą 2,5 Volt. w czasie transmisji informacji szyna CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, generując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. dlatego że transmisja oparta jest na różnicy potencjałów pomiędzy dwiema szynami magistrali, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo