U1164 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1164
Lokalizacja usterki
U1164 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla tunera / odbiornika
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Rzadko – uszkodzony moduł sterujący
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Uszkodzone oprogramowanie.
  • Przecięte, spalone lub uszkodzone wiązki przewodów lub złącza
  • Nietypowo wysokie lub niskie napięcie w systemie.

  • U1164 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych auta przeznaczony do synchronizacji komputerów auta bez sterownika centralnego. Informacje operacyjne i polecenia przekazywane są między urządzeniami. komputery posiadają zakodowane informacje o tym, jakie wiadomości są potrzebne do komunikacji w obwodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa dedykowane przewody do przesyłania. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 V. Podczas transmisji informacji linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między liniami. Ponieważ transmisja opiera się na różnicy napięcia między obiema szynami magistrali, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo