U1171 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1171
Lokalizacja usterki
U1171 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla telefonu komórkowego / systemu przywoławczego
Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w obwodzie dodatnim magistrali CAN.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Woda w różnych złączach modułu sterującego.

  • U1171 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard przesyłu danych pojazdu przystosowany do nawiązania komunikacji urządzeń samochodu bez komputera nadrzędnego. Informacje operacyjne i polecenia przekazywane są między komputerami pojazdu. moduły przechowują zaprogramowane informacje o tym, jakie komunikaty są potrzebne do wymiany w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa skręcone kable do komunikacji. kable nazywają się CAN high i CAN low . kiedy Sieć (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody przenoszą 2,5 V. Podczas transmisji informacji szyna CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując tym sposobem rozbieżność 2,5 V pomiędzy szynami. dlatego że wymiana danych opiera się na różnicy napięcia między dwiema szynami sieci, magistrala (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo