U1177 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1177
Lokalizacja usterki
U1177 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Uszkodzenie wiązki przewodów magistrali CAN.
  • Uszkodzone oprogramowanie.
  • Nadmierne ciepło, wilgoć lub wibracje.
  • Nietypowo wysokie lub niskie napięcie w systemie.

  • U1177 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard magistrali samochodu przystosowany do nawiązania komunikacji podzespołów samochodu bez komputera głównego. wiadomości operacyjne i rozkazy wysyłane są pomiędzy sterownikami. moduły posiadają zaprogramowane dane o tym, jakie wiadomości są potrzebne do transmisji w obwodach danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa specjalne kable do przesyłania. Przewody nazywają się CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie przenoszą 2,5 V. Podczas przesyłania bitów danych linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując tym sposobem rozbieżność 2,5 V między obwodami. Ponieważ wymiana danych oparta jest na różnicy napięcia pomiędzy dwiema liniami sieci, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo