U1183 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1183
Lokalizacja usterki
U1183 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Przerwa w obwodzie ujemnym magistrali CAN.
  • Przerwa w obwodzie CAN bus +
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Przerwa w obwodzie szyny CAN + lub –
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U1183 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych samochodu przeznaczony do połączenia modułów auta bez sterownika głównego. wiadomości operacyjne i rozkazy przesyłane są między komputerami pojazdu. Urządzenia przechowują zaprogramowane informacje o tym, jakie komunikaty są potrzebne do wymiany w obwodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane przewody do komunikacji. kable nazywają się CAN high i CAN low . Gdy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. w czasie przesyłania bitów danych linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między liniami. dlatego że transmisja opiera się na różnicy napięcia między obiema szynami magistrali, szeregowa magistrala (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo