U1192 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1192
Lokalizacja usterki
U1192 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w obwodzie dodatnim magistrali CAN.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Złącze elektryczne modułu nie jest całkowicie osadzone.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Woda w różnych złączach modułu sterującego.

  • U1192 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych auta przystosowany do nawiązania komunikacji modułów auta bez komputera nadrzędnego. dane operacyjne i rozkazy wymieniane są między modułami. sterowniki posiadają zakodowane dane o tym, jakie wiadomości są wymagane do transmisji w szynie danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa skręcone kable do komunikacji. Przewody nazywane są CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy szeregowa magistrala (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób różnicę 2,5 V między liniami. Ponieważ wymiana danych opiera się na różnicy napięcia między obiema liniami magistrali, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo