U1203 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1203
Lokalizacja usterki
U1203 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla Windows
Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w obwodzie dodatnim magistrali CAN.
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Przerwa w obwodzie CAN bus +
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Zwarcie do zasilania lub masy w dowolnym obwodzie szyny CAN
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U1203 Znaczenie
    szeregowa magistrala (CAN) to standard transmisji danych samochodu przeznaczony do synchronizacji modułów samochodu bez komputera nadrzędnego. dane operacyjne i polecenia wysyłane są między urządzeniami. sterowniki posiadają wgrane informacje o tym, jakie komunikaty są niezbędne do komunikacji w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa specjalne przewody do komunikacji. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody przenoszą 2,5 V. w czasie transmisji informacji linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując tym sposobem rozbieżność 2,5 V pomiędzy obwodami. dlatego że transmisja opiera się na różnicy napięcia między obiema liniami sieci, magistrala (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo