U1213 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1213
Lokalizacja usterki
U1213 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w obwodzie dodatnim magistrali CAN.
  • TIMP może być uszkodzony.
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Wadliwy ECM – rzadko
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Niskie napięcie akumulatora

  • U1213 Znaczenie
    szeregowa magistrala (CAN) to standard przesyłu danych auta przeznaczony do połączenia modułów auta bez układu nadrzędnego. Informacje operacyjne i rozkazy przekazywane są między urządzeniami. Urządzenia przechowują wgrane informacje o tym, jakie wiadomości są potrzebne do transmisji w przewodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane kable do transmisji. Przewody nazywane są CAN wysoki i CAN niski . kiedy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 V. Podczas transmisji informacji szyna CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując w ten sposób różnicę 2,5 V pomiędzy obwodami. dlatego że komunikacja opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy dwiema szynami magistrali, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo