U1220 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1220
Lokalizacja usterki
U1220 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dotyczące awarii lampy wewnętrznej
Prawdopodobne przyczyny
  • Wygięte styki złącza.
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Wadliwy lub zwarty moduł sterujący
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Wadliwy ECM – rzadko
  • Nadmierne ciepło, wilgoć lub wibracje.
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U1220 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard magistrali pojazdu niezbędny do nawiązania komunikacji modułów auta bez sterownika głównego. Informacje operacyjne i rozkazy wymieniane są między komputerami pojazdu. sterowniki mają zaprogramowane informacje o tym, jakie informacje są potrzebne do transmisji w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) wykorzystuje dwa specjalne przewody do komunikacji. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . kiedy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas transmisji bitów danych linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V pomiędzy liniami. dlatego że komunikacja oparta jest na różnicy potencjałów pomiędzy dwiema liniami magistrali, magistrala (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo