U1222 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1222
Lokalizacja usterki
U1222 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla lamp wewnętrznych
Prawdopodobne przyczyny
  • Wystąpił błąd w logice TIPM
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Zwarcie w jednym lub obu obwodach magistrali CAN.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Przecięte, spalone lub uszkodzone wiązki przewodów lub złącza
  • Rezystor łącza danych jest otwarty lub zwarty.

  • U1222 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych samochodu wymagany do nawiązania komunikacji podzespołów samochodu bez układu głównego. Informacje operacyjne i polecenia przekazywane są pomiędzy urządzeniami. sterowniki przechowują zaprogramowane dane o tym, jakie wiadomości są wymagane do wymiany w szynie danych szeregowych. magistrala (CAN) wykorzystuje dwa specjalne kable do transmisji. Przewody nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy szeregowa magistrala (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania bitów danych linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy obwodami. Ponieważ wymiana danych oparta jest na różnicy napięcia między obiema liniami magistrali, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo