U1225 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1225
Lokalizacja usterki
U1225 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • TIMP może być uszkodzony.
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Zwarcie do zasilania lub masy w dowolnym obwodzie szyny CAN
  • Zwarty moduł sterujący.

  • U1225 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard przesyłu danych samochodu wymagany do łączenia układów samochodu bez sterownika nadrzędnego. dane operacyjne i rozkazy wymieniane są pomiędzy modułami. komputery mają zakodowane dane o tym, jakie wiadomości są potrzebne do transmisji w obwodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane przewody do komunikacji. Przewody nazywają się CAN wysoki i CAN niski . kiedy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie przenoszą 2,5 V. w czasie przesyłania informacji linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między obwodami. Ponieważ komunikacja oparta jest na różnicy potencjałów między obiema szynami magistrali, szeregowa magistrala (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo