U1227 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1227
Lokalizacja usterki
U1227 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla żądania statusu ciała
Prawdopodobne przyczyny
  • Brak zasilania lub uziemienia do modułu
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Nadmierne ciepło, wilgoć lub wibracje.
  • Woda w różnych złączach modułu sterującego.

  • U1227 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard komunikacji auta niezbędny do połączenia modułów auta bez komputera nadrzędnego. dane operacyjne i polecenia wymieniane są pomiędzy sterownikami. moduły przechowują zakodowane informacje o tym, jakie informacje są niezbędne do komunikacji w szynie danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa specjalne przewody do przesyłania. Przewody nazywane są CAN high i CAN low . Gdy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, obie linie przenoszą 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V pomiędzy liniami. Ponieważ wymiana danych oparta jest na różnicy napięcia między dwiema szynami sieci, magistrala (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo