U1252 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1252
Lokalizacja usterki
U1252 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla funkcji klasy A.
Prawdopodobne przyczyny
  • Brak zasilania lub uziemienia do modułu
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • W szynie can może występować przerwa lub zwarcie.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Przecięte, spalone lub uszkodzone wiązki przewodów lub złącza
  • Rezystor łącza danych jest otwarty lub zwarty.

  • U1252 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard komunikacji samochodu przystosowany do nawiązania komunikacji komputerów samochodu bez sterownika centralnego. dane operacyjne i polecenia przekazywane są między urządzeniami. Urządzenia posiadają wgrane informacje o tym, jakie komunikaty są niezbędne do transmisji w obwodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa skręcone kable do przesyłania. kable nazywają się CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy szeregowa magistrala (CAN) jest w uśpieniu, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 V. Podczas transmisji informacji linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując w ten sposób rozbieżność 2,5 V pomiędzy liniami. dlatego że transmisja oparta jest na różnicy napięcia między dwiema szynami sieci, magistrala (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo