U1255 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1255
Lokalizacja usterki
U1255 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane do kontroli sieci
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Rzadko – uszkodzony moduł sterujący
  • Przerwa w obwodzie CAN bus +
  • Złącze elektryczne modułu nie jest całkowicie osadzone.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Przecięte, spalone lub uszkodzone wiązki przewodów lub złącza
  • Wewnętrzne zwarcie modułu sterującego transmisją danych

  • U1255 Znaczenie
    Sieć (CAN) to standard transmisji danych samochodu przystosowany do łączenia podzespołów samochodu bez komputera nadrzędnego. wiadomości operacyjne i rozkazy wysyłane są pomiędzy urządzeniami. sterowniki przechowują zaprogramowane dane o tym, jakie informacje są wymagane do komunikacji w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa specjalne przewody do komunikacji. Przewody nazywane są CAN high i CAN low . Gdy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. w czasie przesyłania informacji szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między liniami. dlatego że komunikacja oparta jest na różnicy napięcia między obiema szynami magistrali, szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo