U1798 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1798
Lokalizacja usterki
U1798 SCP (J1850) Brak potwierdzenia dostępu z zewnątrz (drzwi)
Prawdopodobne przyczyny
  • Wygięte styki złącza.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • W szynie can może występować przerwa lub zwarcie.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Przerwa w obwodzie szyny CAN + lub –
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Rezystor łącza danych jest otwarty lub zwarty.

  • U1798 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych samochodu niezbędny do synchronizacji układów samochodowych bez komputera głównego. wiadomości operacyjne i polecenia przekazywane są pomiędzy sterownikami. sterowniki przechowują zakodowane dane o tym, jakie wiadomości są niezbędne do wymiany w przewodach danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa skręcone kable do komunikacji. Przewody nazywane są CAN wysoki i CAN niski . kiedy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 V. w czasie transmisji bitów danych szyna CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując tym sposobem rozbieżność 2,5 V pomiędzy liniami. dlatego że komunikacja oparta jest na różnicy potencjałów pomiędzy dwiema szynami sieci, szeregowa magistrala (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo