U1950 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1950
Lokalizacja usterki
U1950 Usterka magistrali komunikacyjnej UPB
Prawdopodobne przyczyny
  • Brak zasilania lub uziemienia do modułu
  • Rzadko – uszkodzony moduł sterujący
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Wewnętrzne zwarcie modułu sterującego transmisją danych

  • U1950 Znaczenie
    magistrala (CAN) to standard przesyłu danych pojazdu wymagany do nawiązania komunikacji układów samochodowych bez komputera głównego. dane operacyjne i rozkazy wymieniane są pomiędzy komputerami pojazdu. Urządzenia posiadają wgrane informacje o tym, jakie komunikaty są niezbędne do transmisji w szynie danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa dedykowane kable do komunikacji. kable nazywane są CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody przenoszą 2,5 V. Podczas transmisji informacji linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. Ponieważ transmisja oparta jest na różnicy napięcia pomiędzy obiema liniami magistrali, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo