U2005 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U2005
Lokalizacja usterki
U2005 Tylny zintegrowany panel sterowania audio nie odpowiada
Prawdopodobne przyczyny
  • Wygięte styki złącza.
  • TIMP może być uszkodzony.
  • Wadliwy lub zwarty moduł sterujący
  • Przerwa w obwodzie magistrali CAN
  • Wadliwy ECM – rzadko
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Zwarty moduł sterujący.

  • U2005 Znaczenie
    szeregowa magistrala (CAN) to standard przesyłu danych samochodu przeznaczony do nawiązania komunikacji podzespołów auta bez komputera centralnego. dane operacyjne i polecenia wymieniane są pomiędzy modułami. sterowniki przechowują zaprogramowane informacje o tym, jakie wiadomości są potrzebne do transmisji w szynie danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane kable do komunikacji. Przewody nazywają się CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy magistrala (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 V. Podczas transmisji bitów danych linia CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując w ten sposób różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. dlatego że wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy obiema szynami magistrali, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo