U2017 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U2017
Lokalizacja usterki
U2017 Usterka komunikacji czujnika zderzenia po stronie kierowcy (bez SCP)
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Skoki napięcia.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Przerwa w obwodzie szyny CAN + lub –
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Niskie napięcie akumulatora

  • U2017 Znaczenie
    magistrala (CAN) to standard magistrali samochodu przystosowany do połączenia modułów samochodowych bez sterownika głównego. dane operacyjne i rozkazy przesyłane są między urządzeniami. Urządzenia mają zaprogramowane informacje o tym, jakie komunikaty są potrzebne do transmisji w obwodach danych szeregowych. magistrala (CAN) wykorzystuje dwa skręcone kable do komunikacji. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . kiedy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji szyna CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między szynami. dlatego że wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy obiema szynami magistrali, Sieć (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo