U3007 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U3007
Lokalizacja usterki
U3007 Moc wejściowa modułu sterującego „B”
Prawdopodobne przyczyny
  • Brak zasilania lub uziemienia do modułu
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • W szynie can może występować przerwa lub zwarcie.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Niskie napięcie akumulatora

  • U3007 Znaczenie
    szeregowa magistrala (CAN) to standard komunikacji auta przeznaczony do połączenia podzespołów samochodu bez sterownika głównego. Informacje operacyjne i rozkazy przekazywane są pomiędzy komputerami pojazdu. moduły posiadają zakodowane dane o tym, jakie informacje są wymagane do komunikacji w przewodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa specjalne kable do komunikacji. kable nazywają się CAN high i CAN low . kiedy Sieć (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 V. Podczas transmisji informacji linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między obwodami. dlatego że transmisja opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy dwiema liniami sieci, szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo