P0004 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0004
Lokalizacja usterki
Regulator ilości paliwa – obwód wysoki

Wykrycie usterki elektrycznej w linii sterowania regulatora wydatku paliwa : Zwarcie z plusem

Prawdopodobna przyczyna
  • Okablowanie przerwany obwód
  • Zwarcie do dodatniego bieguna akumulatora
  • Uszkodzenie elektromagnesu regulatora
  • Wadliwy solenoid sterujący regulatora objętości paliwa (FVR)
  • Wiązka przewodów elektromagnesu regulatora objętości paliwa (FVR) jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu elektromagnetycznego regulatora objętości paliwa (FVR)

Uwaga:  Kody wysokiego napięcia w obwodzie są najczęściej powodowane przez wadliwe alternatory, które wytwarzają nadmierne napięcia, chociaż mogą istnieć również inne przyczyny, takie jak zwarcia, które powodują „wyciek” prądu do określonego systemu z innych, niepowiązanych systemów, które pracują przy wyższych napięciach. Należy zwrócić uwagę, że w przypadku zwarć, które powodują wyciek mocy do obwodu sterującego, wraz z badanym kodem mogą występować inne, pozornie niezwiązane ze sobą kody usterek. Zdiagnozowanie kodu „wysokiego sygnału wejściowego” zawsze będzie wymagało dokładnego przetestowania systemu ładowania jako pierwszego kroku, a następnie podjęcia działań w celu odizolowania systemu od wszystkich innych możliwych źródeł zasilania podczas testów rezystancji, ciągłości i napięcia odniesienia.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo