P0005 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0005
Lokalizacja usterki
Zawór odcinający paliwo – obwód otwarty
Prawdopodobna przyczyna
  • Okablowanie obwodu zaworu
  • Uszkodzony zawór odcinający paliwo
  • Wadliwy zawór odcinający paliwo „A”
  • Wiązka przewodów „A” zaworu odcinającego paliwo jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne w obwodzie zaworu odcinającego paliwo „A”
  • Pompa paliwa może nie być prawidłowo podłączona lub może być uszkodzona.
  • Przewody podciśnieniowe mogą być zatkane.
  • Wyłącznik zapłonu może być uszkodzony.
  • Obwód między wyłącznikiem zapłonu a zaworem odcinającym paliwo może być otwarty z powodu uszkodzenia przewodów.
  • Prawdopodobnie zawór odcinający paliwo jest uszkodzony.

Uwaga:  obwód otwarty oznacza, że ​​element lub czujnik w systemie jest pozbawiony napięcia odniesienia, którego potrzebuje do pracy. Przyczyny otwartych obwodów są liczne i zróżnicowane, ale w większości przypadków ten typ kodu jest spowodowany przez zerwane okablowanie, słabe połączenia na złączach elektrycznych lub wcześniej naprawione okablowanie, utratę uziemienia uniemożliwiającą przepływ prądu, przepalone bezpieczniki, wadliwe przekaźniki, wadliwe przełączniki lub dowolny z wielu innych problemów i problemów, które uniemożliwiają przepływ prądu przez okablowanie.

P0005 Znaczenie

Moduł sterujący silnika ( ECM ) monitoruje obwód sterujący zaworu odcinającego paliwo „A”. Moduł ECM ustawia kod OBDII, gdy obwód sterujący zaworu odcinającego paliwo „A” nie spełnia parametrów fabrycznych.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo