P0009 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0009
Lokalizacja usterki
P0009Działanie systemu pozycji silnika (bank 2)

ECM wykrywa, że ​​oba wałki rozrządu po obu stronach silnika są źle wyrównane z wałem korbowym.

Prawdopodobne przyczyny
  • Być może łańcuch rozrzadu jest rozciągnięty.
  • Pierścień reluktora wału korbowego mógł się przesunąć i nie ma odniesienia do górnego martwego punktu (GMP).
  • Napinacz łańcucha rozrządu może być w złym stanie.
  • Uszkodzony siłownik wałka rozrządu lub elektromagnes siłownika
  • Sprawdź ańcuchy rozrządu i napinacze pod kątem nadmiernego zużycia lub niewspółosiowości
  • Koło reluktora wału korbowego  niewłaściwe ustawienie

P0009 Znaczenie

Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje położenie obu wałków rozrządu i wału korbowego. ECM przeprowadza test niewspółosiowości między obydwoma wałkami rozrządu na jednym rzędzie silnika i wałem korbowym. Podczas testu ECM uczy się położenia wałków rozrządu i wału korbowego. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, moduł ECM porównuje położenie obu wałków rozrządu i wału korbowego z wyuczoną wartością. Moduł ECM ustawi kod P0008, jeśli obie wyuczone wartości dla jednego zespołu silnika przekraczają skalibrowany próg w tym samym kierunku.

Jakie są najczęstsze przyczyny kodu P0009?

Główną przyczyną DTC P0009 jest rozciągnięcie łańcuchów rozrządu. Chociaż nie eliminuje to problemu z rozciąganiem paska rozrządu, wydaje się, że tolerancje są znacznie luźniejsze w silnikach wyposażonych w pasek rozrządu niż w silnikach wyposażonych w łańcuch rozrządu.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo