P0010 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0010 |
Lokalizacja usterki |
P0010 – Obwód sterowania zaworu elektromagnetycznego siłownika położenia wałka rozrządu zaworów dolotowych |
Prawdopodobne przyczyny |
|
P0010 Znaczenie
Siłownik położenia wałka rozrządu (CMP) jest przymocowany do każdego wałka rozrządu i jest sterowany hydraulicznie w celu zmiany kąta wałka rozrządu względem położenia wału korbowego ( CKP ). Elektrozawór siłownika CMP jest sterowany przez moduł sterujący. Moduł sterujący wysyła sygnał o modulowanej szerokości impulsu 12 V do elektromagnesu siłownika CMP. Elektrozawór kontroluje przepływ oleju silnikowego do siłownika CMP. Siłownik CMP może zmienić kąt wałka rozrządu maksymalnie o 25 stopni. Moduł sterujący zwiększa szerokość impulsu, aby osiągnąć żądaną pracę wałka rozrządu.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo