P0013 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0013 |
Lokalizacja usterki |
P0013 – Obwód sterowania zaworu elektromagnetycznego siłownika położenia wylotowego wałka rozrządu, bank 1 |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0013 Ogólny
Dzięki zmiennemu układowi rozrządu (VVT) lub zmiennemu rozrządowi rozrządu (VCT) silnik może mieć większą moc w różnych punktach pracy. W tym systemie znajdziesz zawór OCV ( zawór kontroli oleju) wraz z innymi elementami.
Czujnik CMP (czujnik położenia wałka rozrządu) jest sterowany przez PCM (moduł sterowania zespołem napędowym) za pośrednictwem obwodu sterującego wysokiego napięcia i obwodu odniesienia masy.
Obwód sterujący wysokiego sygnału wysyła sygnał o modulowanej szerokości impulsu, wartość wynosi 12 V z PCM do elektromagnesu siłownika CMP (czujnik położenia wałka rozrządu). Ma to na celu kontrolowanie ilości oleju przepływającego z silnika do krzywek. Z drugiej strony obwód niskiego napięcia odniesienia jest używany jako obwód typu flyback. PCM (moduł sterowania zespołem napędowym) kontroluje prawidłowe działanie wysokiej kontroli jak i niskiego napięcia odniesienia. Jeśli moduł PCM wykryje dziwne zachowanie w obwodzie, tj. Zwarcie do masy lub napięcia, generowany jest kod DTC P0013 OBD II .