P0014 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0014 |
Lokalizacja usterki |
P0014 – Układ wydechowy położenia wałka rozrządu (CMP) / prawy / tylny, rząd 1 – przekroczenie limitu czasu / wydajność systemu |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0014 Ogólny
P0014 kodu diagnostycznego oznacza VVT (Variable Valve Timing) lub VCT systemem zmiennych faz rozrządu () i PCM (moduł sterowania zespołem napędowym).
System VVT (Variable Valve Timing) jest stosowany w silnikach, aby moc w różnych punktach pracy była jak najbardziej optymalna.
Gdy kod DTC P0014 OBD2 jest ustawiony, oznacza to , że rozrząd wałka rozrządu jest powyżej ustawionego limitu, to znaczy jest zbyt zaawansowany. Dodatkowo wskazuje, że usterka jest w banku numer 1, to odpowiada stronie silnika, po której znajduje się cylinder 1. Podczas gdy wałek rozrządu „B” to prawy lub tylny wałek rozrządu. Aby to ustalić, pobiera się go z pozycji siedzenia kierowcy.
Katalog Samochodów
Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo