P0015 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0015
Lokalizacja usterki
P0015 – Zbyt opóźnione położenie wałka rozrządu „B” (bank 1)
Prawdopodobne przyczyny
  • Brudny olej
  • Obwód zmiennych faz rozrządu (VVT) jest przerwany lub zwarty
  • Obwód zaworu kontroli oleju (OCV) jest przerwany lub zwarty
  • Wadliwy układ zmiennych faz rozrządu (VVT)
  • Wadliwy zawór kontroli oleju (OCV)
  • Uszkodzony ECM
  • Olej może być zanieczyszczony.
  • Pasek może być przeskoczony.
  • Problemy z przewodami elektrozaworów.
  • Elektrozawór może być uszkodzony

Opis kodu DTC P0015 Ogólny

W silniku wałek rozrządu to wałek sterujący zaworami, a wał korbowy to wałek sterujący tłokiem. Obie osie muszą być zsynchronizowane z określoną specyfikacją, aby uzyskać właściwą pracę silnika. Ustawienie kodu diagnostycznego P0015 OBDII oznacza, że moduł ECM (moduł sterujący silnika) wykrył, że wałek rozrządu i rozrząd wału korbowego nie są zsynchronizowane.

Czujnik położenia wału korbowego  (CKP) i czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) zgłosić położenia wału korbowego i wałka rozrządu odpowiednio. Ten kod wskazuje, że rozrząd wałka rozrządu znajduje się za wałem korbowym.

Katalog Samochodów Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo