P0017 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0017
Lokalizacja usterki

P0017 – Czujnik położenia wału korbowego – korelacja położenia wałka rozrządu, bank 1, czujnik „ B ”

Prawdopodobne przyczyny
  • Pasek rozrządu może być zużyty, powodując przeskakiwanie
  • Niewłaściwe ustawienie paska rozrządu.
  • Być może pierścień wałka rozrządu ślizga się.
  • Czujnik położenia wału korbowego (CPK) może być uszkodzony.
  • Czujnik położenia wałka rozrządu (CMP) może być uszkodzony.
  • Wadliwa krzywka lub czujnik wału korbowego
  • Problem w systemie VVT
  • PCM jest uszkodzony
  • Mechaniczna usterka rozrządu
  • Zablokowany przepływ oleju
  • Niski poziom oleju

Co oznacza kod P0017?

Czujnik położenia wałka rozrządu (CMP) służy do określenia położenia wałka (-ów) rozrządu. Przekazuje te informacje do modułu sterującego zespołem napędowym (PCM). PCM następnie wykorzystuje te informacje do sterowania wtryskiwaczami paliwa oraz w niektórych zastosowaniach do regulacji zapłonu. Czujnik położenia wału korbowego (CKP) przekazuje położenie wału korbowego i obroty silnika do modułu PCM lub modułu zapłonowego. Ta informacja jest używana, ale PCM do sterowania czasem zapłonu, aw niektórych zastosowaniach jest również używany do sterowania wtryskiem paliwa.

Dwie popularne konstrukcje CMP i CKP to efekt Halla i magnes stały.

  • Magnes trwały: wytwarza sygnał napięcia przemiennego, który jest proporcjonalny do prędkości obrotowej silnika.
  • Efekt Halla: wykorzystuje napięcie odniesienia z PCM do wytworzenia sygnału napięcia stałego.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo