P0019 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0019
Lokalizacja usterki

P0019 – Czujnik położenia wału korbowego – korelacja położenia wałka rozrządu, bank 2, czujnik „ B ”

Prawdopodobne przyczyny
  • Problemy elektryczne w obwodzie czujnika CMP lub CKP .
  • Wadliwy czujnik CMP lub CKP .
  • Łańcuch rozrządu się zużył.
  • Krzywka lub pierścień wału korbowego jest uszkodzony.
  • Problemy w systemie VVT .
  • Mechaniczna usterka rozrządu
  • Zablokowany przepływ oleju
  • Niski poziom oleju
  • Wadliwy czujnik położenia wałka rozrządu wlotowego („A”) (CMP)
  • Wadliwy czujnik położenia wału korbowego (CK

Opis kodu DTC P0019 Ogólny

CMP Sensor (Czujnik położenia wałka rozrządu) i czujnika CKP (Czujnik położenia wału korbowego) współpracują ze sobą w celu kontrolowania dawkowania paliwa i czasu. Oba czujniki składają się z pierścienia reluktorowego, który obraca się na czujniku magnetycznym, który wytwarza napięcie iw ten sposób wskazywane jest położenie każdego czujnika.

Sygnał czujnika CMP jest używany przez komputer pojazdu do identyfikacji początku sekwencji wtryskiwaczy. A sygnał z czujnika CKP, wykrywa położenie przekaźników wału korbowego, a tym samym kontrolowany jest rozrząd zapłonu. Czujniki te są połączone paskiem lub łańcuchem rozrządu. W tym celu konieczne jest dokładne zsynchronizowanie krzywki i korby.

Jeśli PCM stwierdzi, że sygnały te są zlokalizowane poza czasem o określoną liczbę stopni, ustawi kod DTC P0019 OBDII .

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo