P0032 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0032
Lokalizacja usterki

P0032 – Obwód sterowania grzałki HO2S wysoki, bank 1, czujnik 1

Prawdopodobne przyczyny
  • Duże wycieki spalin
  • Uszkodzenia czujników tlenu i przewodów spowodowane przez gruz drogowy
  • Wadliwe czujniki tlenu
  • Uszkodzenia spowodowane złą jakością oleju na rynku wtórnym i dodatków do paliwa
  • Niskie ciśnienie paliwa (sprawdź kody związane z ciśnieniem paliwa)
  • Nadmierne ciśnienie paliwa (sprawdź kody związane z ciśnieniem paliwa)
  • Niezmierzone powietrze dostające się do silnika
  • Przerwane obwody (przepalone bezpieczniki tam, gdzie są zamontowane)
  • Utrata masy
  • Chociaż awaria modułu PCM nie jest całkowicie niemożliwa, jest to zdarzenie niezwykle rzadkie, a usterki należy szukać gdzie indziej, zanim wymieniony zostanie jakikolwiek moduł sterujący.

Uwaga:  Kody wysokiego napięcia w obwodzie są najczęściej powodowane przez wadliwe alternatory, które wytwarzają nadmierne napięcia, chociaż mogą również istnieć inne przyczyny, takie jak zwarcia powodujące „wyciek” prądu do określonego systemu z innych, niepowiązanych systemów, które pracują przy wyższych napięciach. Należy zwrócić uwagę, że w przypadku zwarć, które powodują wyciek mocy do obwodu sterującego, wraz z badanym kodem mogą występować inne, pozornie niezwiązane ze sobą kody usterek. Zdiagnozowanie kodu „wysokiego sygnału wejściowego” zawsze będzie wymagało dokładnego przetestowania systemu ładowania jako pierwszego kroku, po którym zostaną podjęte działania mające na celu odizolowanie systemu od wszystkich innych możliwych źródeł zasilania podczas testów rezystancji, ciągłości i napięcia odniesienia.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo