P0038 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0038
Lokalizacja usterki

P0038 – Obwód sterowania grzałki HO2S wysoki, bank 1, czujnik 2

Prawdopodobne przyczyny
  • Spalone przewody spowodowane przewodami przebiegającymi zbyt blisko gorących elementów układu wydechowego
  • Zwarcia spowodowane spalonymi przewodami
  • Złe połączenia spowodowane korozją lub uszkodzenia uderzeniowe spowodowane przez gruz drogowy
  • Złe połączenia uziemienia
  • Niskie napięcie akumulatora
  • Przepalone bezpieczniki (w stosownych przypadkach) w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda
  • Wadliwy podgrzewany czujnik tlenu (H2OS), bank 1, czujnik 2
  • Podgrzewany czujnik tlenu (H2OS) Bezpiecznik czujnika 2 banku 1
  • Podgrzewany czujnik tlenu (H2OS) Wiązka przewodów czujnika 2 banku 1 jest otwarta lub zwarta
  • Podgrzewana sonda lambda (H2OS), bank 1, obwód czujnika 2, słabe połączenie elektryczne
  • Wadliwy moduł sterujący silnika (ECM)

Uwagi techniczne

Kod oznacza, że ​​wystąpił problem z obwodem elementu grzejnego podgrzewanej sondy lambda. Woda dostająca się do złącza podgrzewanej sondy lambda może spowodować przepalenie bezpiecznika podgrzewanej sondy lambda, co jest bardzo częstym problemem w przypadku kodów tego typu. Przed wymianą czujnika sprawdź stan bezpiecznika i złączy podgrzewanej sondy lambda.
Obwód sterowania podgrzewacza HO2S niski, bank 1, czujnik 2 to ogólna definicja parametru P0038; jednak producent pojazdu może mieć inną definicję i inne informacje dla kodu P0038.

Należy zauważyć, że wycieki podciśnienia, które powodują przedostanie się niezmierzonego powietrza do silnika, są bardziej prawdopodobne, że spowodują problemy z zakresem / wydajnością czujnika tlenu niż niskie napięcia wejściowe w obwodzie sterującym.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo