P0039 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0039
Lokalizacja usterki

P0039 – Zakres / wydajność obwodu sterującego zaworu obejściowego turbosprężarki

Prawdopodobne przyczyny
  • Zwarcie / przerwa w obwodzie w obwodzie czujnika sterującego obejścia turbosprężarki
  • Najczęstszą przyczyną zapisanego kodu zakresu / wydajności obwodu sterującego zaworu obejściowego turbosprężarki / turbosprężarki P0039 jest prawdopodobnie uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania
  • Uszkodzony siłownik zaworu obejściowego turbosprężarki / doładowania
  • Dość powszechna jest również awaria zaworu obejściowego turbosprężarki / turbosprężarki
  • Możliwe są zwinięte, rozłączone lub rozszczepione przewody podciśnieniowe (w przypadku zastosowania zaworu obejściowego uruchamianego podciśnieniem)
  • Luźne, skorodowane lub odłączone przewody elektryczne / złącza w obwodzie sterowania obejścia turbosprężarki / doładowania / czujnika ciśnienia doładowania
  • Awaria BCS – Podobnie jak wszystkie elementy elektryczne, zawór elektromagnetyczny jest po prostu elektromagnetyczną cewką drutu, która może ulec awarii. Jest to najczęstsza awaria w tym przypadku.
  • Problemy elektryczne – otwarte obwody, zwarcia, luźne połączenia i korozja są na kursie normalne.

P0039 Znaczenie

Moduł sterujący układu napędowego ( PCM ) monitoruje obwód sterujący zaworu obejściowego turbosprężarki. PCM ustawia kod OBDII gdy Turbosprężarka Bypass Valve Control jest poza specyfikacją fabryczną.

Jeśli ECM wykryje problem z obwodem BCS, taki jak przerwa lub zwarcie, przerywane połączenie lub nadmierna rezystancja, nie może sterować zaworem obejściowym turbosprężarki. Kontrolka Check Engine (CEL) zaświeci się, a diagnostyczny kod usterki (DTC) zostanie zapisany w pamięci systemu. Kod DTC P0039 jest zdefiniowany jako „Zakres / wydajność obwodu sterującego zaworu obejściowego turbosprężarki / superładowarki”.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo