P0502 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0502
Lokalizacja usterki

P0502 – Niskie wejście czujnika prędkości pojazdu „A”

Prawdopodobne przyczyny
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, odłączone lub skorodowane przewody i / lub złącza
  • Na czujnikach prędkości może gromadzić się nadmierna ilość zanieczyszczeń metalowych .
  • Wadliwe czujniki prędkości, w tym uszkodzenie pierścieni oporowych
  • Nadmierne metalowe cząsteczki zużycia lub inne zanieczyszczenia, które mają wpływ na prawidłowe działanie czujników prędkości
  • Uszkodzony lub uszkodzony PCM lub inny odpowiedni (e) moduł (y) sterujący. Należy pamiętać, że awaria modułu sterującego jest rzadka i usterkę należy szukać gdzie indziej, zanim jakikolwiek moduł sterujący zostanie wymieniony
  • Wadliwy czujnik prędkości pojazdu
  • Wiązka przewodów lub złącza czujnika prędkości pojazdu są rozwarte lub zwarte
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika prędkości pojazdu

Co oznacza kod P0502?

Kod błędu OBD II P0502 to kod ogólny, który jest zdefiniowany jako „Wejście czujnika prędkości pojazdu (VSS) – niskie” i jest ustawiany, gdy PCM (moduł sterowania zespołem napędowym) wykryje niższy niż oczekiwany sygnał wejściowy z czujnika prędkości pojazdu (VVS ). Należy zauważyć, że w zastosowaniach, w których stosuje się wiele czujników prędkości pojazdu, kod P0502 zwykle odnosi się do głównego czujnika prędkości pojazdu, który prawie zawsze znajduje się na wale wyjściowym skrzyni biegów lub w jego pobliżu. W takich przypadkach definicja kodu P0502 może zawierać literę „A” oznaczającą główny czujnik prędkości pojazdu.

Jeśli chodzi o działanie, PCM wykorzystuje dane wejściowe z czujnika prędkości pojazdu (które porównuje z danymi wejściowymi z czujników prędkości kół ABS lub elektronicznego modułu sterującego układu hamulcowego) do regulacji i sterowania wzorcami zmiany biegów, a także systemów bezpieczeństwa, takich jak tempomat, stabilność, kontrola trakcji i inne systemy, które w celu skutecznego działania opierają się na dokładnych danych wejściowych z czujnika prędkości pojazdu. Należy pamiętać, że dane wejściowe głównego czujnika prędkości pojazdu będą pochodzić z głównego czujnika prędkości pojazdu umieszczonego w skrzyni biegów lub na niej.

KATALOG SAMOCHODÓW ABARTH VW ACURA ALFA ROMEO ALPINE ASTON MARTIN AUDI AUSTIN BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROEN CUPRA DACIA DAEWOO DAEWOO / FSO DAIHATSU DODGE DS EAGLE FERRARI FIAT FORD FSM FSO GMC HONDA HUMMER HYUNDAI INFINITI INNOCENTI ISUZU IVECO JAGUAR JEEP JMC KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS LINCOLN LOTUS LTI MARUTI MASERATI MAZDA MERCEDES-BENZ MERCURY MG MINI BMW MITSUBISHI MOSKWICZ NISSAN OLDSMOBILE OLTCIT OPEL PEUGEOT PLYMOUTH PONTIAC PORSCHE RAM RENAULT ROLLS-ROYCE ROVER SAAB SATURN SCION SEAT SKODA SMART SSANG YONG SUBARU SUZUKI TALBOT TATA TESLA TOYOTA TRABANT UAZ VOLKSWAGEN VOLVO WARTBURG YUGO