P0503 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0503
Lokalizacja usterki

P0503 – Czujnik prędkości pojazdu „A” Przerywany / Błędny / Wysoki

Prawdopodobne przyczyny
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, odłączone lub skorodowane przewody i / lub złącza
  • Wadliwy czujnik prędkości pojazdu
  • Zbyt duże lub niestandardowe kombinacje koło / opona, które mają wpływ na kalibrację obwodu (-ów) czujnika prędkości pojazdu w PCM i innych modułach sterujących
  • Uszkodzone lub wadliwe pierścienie reluktora, zwłaszcza gdy pierścień reluktora znajduje się w łożyskach kół. W takich przypadkach uszkodzenie łożyska często powoduje również uszkodzenie pierścienia oporowego
  • Niepowodzenie lub awaria PCM. Należy pamiętać, że jest to rzadkie zdarzenie, a usterki należy szukać gdzie indziej, zanim jakikolwiek kontroler zostanie wymieniony
  • Wadliwy czujnik prędkości pojazdu
  • Wiązka przewodów lub złącza czujnika prędkości pojazdu są rozwarte lub zwarte
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika prędkości pojazdu

Co oznacza kod P0503?

Kod błędu OBD II P0503 to ogólny kod, który jest zdefiniowany jako „przerywany / błędny / wysoki sygnał wejściowy czujnika prędkości pojazdu (VSS)” i jest ustawiany, gdy moduł sterujący układu napędowego PCM) odbiera sygnał z czujnika prędkości pojazdu, który wypada na zewnątrz oczekiwanej wartości. Należy zauważyć, że sygnały, które wykraczają poza oczekiwany zakres, obejmują sygnały, które wskazują zarówno wyższe, jak i niższe od oczekiwanych wartości, a także sygnały, które są nieregularne, nieprawdopodobne, przerywane i / lub sygnały, które nie są zgodne z danymi wejściowymi otrzymanymi z jednego lub więcej czujniki prędkości kół.

Chociaż podstawową funkcją czujnika prędkości pojazdu jest dostarczanie danych wejściowych do drogomierza / prędkościomierza w celu wskazania kierowcy rzeczywistej prędkości na drodze, dane te są również wykorzystywane przez różne inne moduły i systemy sterujące. Na przykład adaptacyjne układy kierownicze ze wspomaganiem w niektórych zastosowaniach wykorzystują te dane do zmniejszania wspomagania kierownicy w miarę wzrostu prędkości na drodze i odwrotnie , podczas gdy moduł sterujący ABS wykorzystuje te dane do celów porównawczych podczas obliczania odpowiedniej strategii hamowania.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo